Infopäev “Meedia ja mõjutamine”

Lektorid: Katrin Aava ja Ülle Salumäe, õpiku “Meedia ja mõjutamine” autorid

Maht: 6 akadeemilist tundi

Infopäeva eesmärk on toetada õpetajat läbi viima kursust ”Meedia ja mõjutamine” ning pakkuda õpetajatele õppimis- ja suhtlusruumi leidmaks sobivamaid lahendusi tunni läbiviimiseks.

Lektorid keskenduvad eelkõige viisidele, kuidas meedia vahendusel konstrueeritakse reaalsust, kuidas ja milliste keeleliste vahenditega luuakse nähtustest erinevaid käsitlusi.

Selleks võetakse vaatluse alla diskursuseanalüüs. Diskursusepõhine analüüs käsitleb keelt kui tähenduste loojat, vahendajat just selle ideoloogiat kandva ja kirjeldava nähtusena.

Infopäeval analüüsime meediatekstide intertekstuaalsust: tekstide seostamise viise ja võimalusi; teema või ideoloogia kaudu seotud diskursuste kujunemist ja nende muutusi ajas.

Infopäeva kava:

11.00 – 12.30 Õpiku “Meedia ja mõjutamine” kasutamine gümnaasiumi emakeeleõpetuses

12.30 – 12.45 Vaheaeg

12.45 – 14.15 Reaalsuse konstrueerimine meedia vahendusel – nähtuse olemus ja selle käsitlemine emakeeletunnis

14.15 – 15.15 Lõuna

15.15 – 16.45 Diskursusepõhise analüüsi tehnikad ja rakendamise võimalusi gümnaasiumiastmes

Infopäev toimub 27. augustil Tartus ja 28. augustil Tallinnas

Üritus on tasuta

Infopäeval osalemiseks palun registreerida end telefonil 52 30 720 kuni 1. augustini 2013.

Praktilise eesti keele kursuse koolitus

Tartu Ülikooli  emakeeleõpetuse metoodikud ja tegevõpetajad-juhendajad alustavad veebruaris 2012 praktilise eesti keele kursuse metoodika koolitusega.

Koolituse maht on 3 EAP (80 tundi) ja see kestab maikuuni 2013.

Koolituse juht on Martin Ehala.

Õppejõud: Martin Ehala (PhD), Minna-Riitta Luukka (PhD), Kadri Sõrmus (MA), Leelo Kingisepp (MA), Triinu Laar (MA), Karin Soodla (MA), Maigi Vija (MA)

Juhendajad: Tiina Brock, Kadri Ottenson, Merle Pintson, Dea Proode, Heily Soosaar, Terje Varul, Kalle Viik

Koolituse üldidee

Koolituse eesmärk on valmistada emakeeleõpetajad ette praktilise eesti keele kursuste õpetamiseks gümnaasiumiastmes.

Koolituse tegevused ja ajaline raam:

Tegevus Maht Sisu Aeg
Sissejuhatav seminar 6 tundi Kursuse ülevaade (T.Laar)Praktilise eesti keele kursuse olemus (M.Ehala)Soome kogemus (M-R. Luukka)
Õppevideote olemus (õpetaja-koolitaja)
02. 2012
Iseseisev töö 7 tundi Õppevideote vaatamine 03.2012
Seminar 4 tundi Õppevideote analüüs: aine käsitlemise võimalused 03.2012
Iseseisev töö 7 tundi Õppevideote vaatamine 04.2012
Seminar 4 tundi Õppevideote analüüs: klassi tegevuste juhtimine 05.2012
Iseseisev töö 10 tundi Individuaalsete praktilise eesti keele õpetamise tööplaanide ettevalmistamine 09.2012
Seminar 4 tundi Tööplaanide analüüs ja praktikaks valmistumine 10.2012
Iseseisev töö 16 tundi Koolipraktikaks valmistumine 10.2012-04.2013
Koolipraktika 14 tundi Praktilise eesti keele õppeteemade harjutamine reaalses õppeolukorras omaenda klassiga 10.2012-04.2013
Lõpuseminar 8 tundi Praktika analüüs
Kogemuste vahetamine
Tagasiside metoodikutele
Jätkutegevuste arutelu
05.2013

Kursuse väljundid: õpetajad on omandanud ülevaate praktilise eesti keele kursuse metoodikast, on valmistanud ette oma individuaalsed tööplaanid ja praktikas harjutanud kursuse teemade käsitlemist klassis.

Projekti osalised ja nende tegevused

Metoodikud (Tartu ülikooli õppejõud) valmistavad ette koolitusprogrammi sisu, vastutavad seminaride ja õppepäevade sisu eest, juhendavad õpetajaid-koolitajaid ja on kättesaadavad koolitatavatele individuaalseks nõustamiseks.

Õpetajad-koolitajad (tegevõpetajad erinevatest Eesti piirkondadest, kokku 7 inimest) valmistavad ette ja viivad läbi praktilise eesti keele tunnid, mis filmitakse ja tehakse õppevideoteks; osalevad sissejuhataval õppepäeval, õppevideote järgsel kahel seminaril ning lõppseminaril, külastavad igaüks 6-7 koolitatavat nende koolipraktikal ja nõustavad neid (üks külastuspäev iga koolitatava kohta, seega 6-7 külastust koolituse jooksul iga õpetaja-koolitaja kohta).

Koolitatavad (tegevõpetajad erinevatest Eesti piirkondadest, kokku 43 inimest) osalevad sissejuhataval seminaril, vaatavad õppevideoid, osalevad vaatamise järel kahel seminaril, kus käsitletakse videotes esitatud temaatikat (lõimingut ja klassi tegevuste juhtimist), valmistavad ette individuaalse praktilise eesti keele õpetamise tööplaani, osalevad seminaris, kus tööplaane analüüsitakse, teevad läbi 14 klassitunni mahus reaalse õpetamispraktika omaenda klassiga (praktika hulka kuulub ka õpetaja-koolitaja tunnikülastus ja sellele järgnev omavaheline arutelu), ning osaleb kursuse lõpuseminaril. Kursuse lõpetamisel saavad koolitatavad tunnistuse 3 EAP mahus Praktilise eesti keele kursuse metoodika läbimise kohta.

Koolitusele saab registreerida järgmise ligi kaudu (NB! osalejate arv on piiratud 43ga!):

Registreerimine Praktilise eesti keele metoodika kursusele