Praktiline eesti keel teise keelena
Mare Kitsnik

Sellelt lehelt leiate tööraamatu esimese teema käsikirja. Käsikiri on siin teile tutvumiseks, et saaksite hinnata, kas see vastab teie õpilaste tasemele, seda ei tohi õppetöös kasutada, sest see rikub tööraamatus kasutatud tekstide ja piltide autorite õigusi.

Tööraamatu Praktiline eesti keel teise keelena näidisleheküljed

Tööraamatut Praktiline eesti keel teise keelena on võimalik tellida Künnimehe kodulehelt.

Kergendamaks õpetaja tööd, on tööraamatu juurde planeeritud ülesannete vastused ja õpetajaraamat, mida on võimalik siit lehelt tasuta alla laadida:

Õpetajaraamat ja vastused

Autor ja kirjastus on teile tänulikud igasuguse tagasiside eest, mis paluks saata kas Mare Kitsnikule (marekitsnik(at)gmail.com) või Martin Ehalale (ehalam(at)gmail.com)

SISUTUTVUSTUS:

„Praktiline eesti keel teise keelena. B2, C1“ on tööraamat vene õppekeelega kooli gümnaasiumiklassidele. Tööraamat sobib kasutamiseks nii tavalistes eesti keele tundides kui ka uues õppeaines „Praktiline eesti keel“, mis on pärit eestikeelse kooli õppekavast ja aitab täita 60% ulatuses eestikeelse aineõppe nõuet. Materjal sobib kasutamiseks ka B2- ja C1-taseme keelekursustel. Tööraamatus on kolm peatükki, mis jagunevad alateemadeks. Harjutused põhinevad aktiivõppe meetodil. Tööraamat paneb õppurid ka igapäevaelus aktiivselt eesti keelt kasutama.

1. Ainult üks küsimus
1.1. Arvamusküsitlus (arvamusküsitluste põhjal koostatud artiklite lugemine, arvamusküsitluse vastuste kuulamine, rektsioon, sihitise käänded, tsitaat ja refereering, sarnaste ja erinevate arvamuste väljendamine, fraasid ja kujundlikud väljendid, ühendtegusõnad, keeleline viisakus, siduvad sõnad, arvamuslõigu kirjutamine, projekt: tänavaküsitluse koostamine ja läbiviimine ning tänavaküsitlust kokkuvõtva artikli kirjutamine)
1.2. Arvamusartikkel (arvamusartikli lugemine ja analüüsimine, suulise ettekande pidamine, täisminevik, umbisikulised vormid, rõhusõnad, kujundlikud väljendid, ettekande väljendid, siduvad sõnad, soovitused arvamusartikli kirjutamiseks, protsesskirjutamine, projekt: arvamusartikli kirjutamine)

2. Sõnum maailmale
2.1. Filmiblogi (filmiblogi sissekande lugemine, arutlemine filmide üle, nimede käänamine, tegusõnad, millega sihitis on osastavas, kaheosalised tegusõnad, filmiteemalised sõnad, omadussõnad, ühendtegusõnad, projekt: klassi filmiblogi pidamine)
2.2. Netikommentaarid (arvamusartikli lugemine, võtmesõnade leidmine, suulise arvamusteksti mõistmine, arvamuse avaldamine ja väitlemine, eituse väljendamine, võõrsõnad, kujundlikud väljendid, tõenäosuse väljendamine, väitluse väljendid, teksti kokkuvõtte kirjutamine, rollimäng: arutleva teksti kirjutamine ja esitamine)
2.3. Filmikubi (kirjandusteose ja ekraniseeringu võrdlemine, intervjuu kuulamine, mineviku ajad, tuleviku väljendamine, rektsioon, negatiivsed sõnad, filmiteemalised sõnad, esinemise väljendid, poolametliku kirja kirjutamine, rollimäng: väljamõeldud ekraniseeringu tutvustamine, projekt: kutsume näitleja külla)

3. Üks tegu, mitu nägu
3.1. Uudised (uudiste lugemine ja kuulamine, uudiste analüüs, nud- ja tud-vorm, ühendtegusõnad, sihitud ja sihilised tegusõnad, umbisikuline ja isikuline tegumood, sihitise käänded, pikad sõnad, uudise sõnavara, uudise pilt ja heli, segiminevad sõnad, projekt: uudisklipi loomine)
3.2. Hundid söönud, lambad terved (kujundliku keelekasutusega artikli lugemine, teksti kokkuvõtte kirjutamine, modaalverbid, tingiv kõneviis, eituse väljendamine, kujundlikud väljendid, rõhuliited, mitmuse käänded, mõjutamine, debati juhtumise ja debatis osalemise väljendid, soovitused debatis osalemiseks, rollimäng: mõjuva artikli kirjutamine ja teledebatt)